بچینگ پلانت بتن دو نوع هستند

دستگاه مخلوط آماده

یک دستگاه آماده مخلوط همه مواد را به جز آب دربچینگ بتن ترکیب می کند. سپس این مخلوط در یک کامیون مخلوط آماده تخلیه می شود (همچنین به عنوان کامیون حمل و نقل بتن نیز شناخته می شود). سپس آب به مخلوط موجود در کامیون اضافه شده و در حین انتقال به محل کار مخلوط می شود.

دستگاه مخلوط مرکزی

یک بچینیگ پلانت مخلوط مرکزی برخی یا همه مواد فوق (از جمله آب) را در یک مکان مرکزی ترکیب می کند. سپس محصول نهایی به محل کار منتقل می شود.دستگاه میکس مرکزی از این نظر با دستگاه های  مخلوط آماده تفاوت دارند که محصول بسیار سازگار تری را به کاربر نهایی ارائه می دهند ، زیرا تمام مخلوط مواد در مکانی مرکزی انجام می شود و برای اطمینان از یکنواختی محصول به کمک رایانه انجام می شود.

کارخانه مخلوط کردن بتن چگونه کار می کند

کارخانه اختلاط بتن به چهار قسمت تقسیم می شود: خوراک شن ، پودر (سیمان ، خاکستر بادی ، مواد حجیم کننده و غیره) برای تغذیه ، آب و مواد افزودنی خوراک ، انتقال و ذخیره سازی جریان کار آنها را نشان می دهد قدرت سیستم کنترل میکسر ، به رابط عملیات گفتگوی انسان و ماشین ، فرایند مقداردهی اولیه سیستم ، از جمله تعداد دستورالعمل ، رکود بتن درجه ، تولیدکنندگان و غیره با توجه به مقدار وزن حمل شده بر هر سیلو ، قیف های توزین. تشخیص ، خروجی مواد یا سیگنال کامل خالی از مواد ، باعث می شود اپراتور تعیین کند که آیا برنامه کنترل شروع به هم زدن شن و ماسه ، موتور کمربند سنگی می کند که به داخل قیف اندازه گیری تغذیه می شود.

خاکستر بادی باز ، شیر مخزن سیمان ، سیمان خاکستر نوار نقاله پیچ الکترومکانیکی را به قیف اندازه گیری شروع کنید. مخزن آب باز و شیرهای کنترل مخلوط آب استخر و مواد افزودنی در قیف اندازه گیری مطابق با نیازهای تعیین شده اندازه گیری باز درب اندازه گیری ، مخلوط کردن مواد در مخلوط کن از قبل تنظیم شده است. زمان باز کردن درب میکسر ، به مخلوط کن بتن مواد رسیده است.

 

نکته : کارخانه بتن ، که به آن کارخانه دسته ای یا بچینگ پلانت نیز می گویند ، وسیله ای است که با ترکیب ترکیبات مختلف مواد تشکیل دهنده بتن می شود.

برخی از این ورودی ها شامل شن و ماسه ، آب ، سنگدانه (سنگ ، شن و غیره) ، خاکستر بادی ، پتاس و سیمان است.

منبع: کنترلمیکرز