x تبلیغات
فروش نوار نقاله دست دوم

نقش بچینگ پلانت در صنعت ساخت و ساز

هر ساله روند ساخت و ساز خود را ادامه می دهد تا انتظارات مشتریان را برآورده کند. همه می خواهند که این پروژه قبل از زمان لازم به اتمام برسد. آماده سازی بتن مخلوط آماده در محل ساخت یک پروسه زمانبر است. شما می توانید با استفاده از کارخانه بچینگ بتن برای پروژه خود هزینه ساخت خود را از بین ببرید. هر بار بتن در محل تولید می شود.

تولید و تحویل در چند دقیقه انجام می شود که ما از یک کارخانه دسته بندی بتن استفاده می کنیم. تولید بتن خود را مطابق نیاز تنظیم کنید و بیشترین بهره را از آن ببرید. مزایای متعددی وجود دارد که کارخانه بتن ریزی به کارگران ساختمانی ارائه می دهد:

· ساختار جمع و جور در واحد معلق خیاط بر روند تولید بتن متمرکز شده است.

 کارخانه بچینگ بتن فضای کمی را اشغال می کند و حرکت انتقال مفید است.

· گیاهان دسته ای بتن را می توان به صورت دستی و اتوماتیک کنترل کرد. عملیات ساده و آسان است.

· رابط ماشین دستی به راحتی قابل درک است و دارای کار قابل اطمینان است.

· چارچوب رایانه صنعتی می تواند به صورت دستی و اتوماتیک کنترل شود. در نتیجه ، عملیات ساده و آسان است.

 

کارخانه بچینگ بتن

به دلیل مزایای متعدد کارخانه های بچینگ بتن ، از آن به طور گسترده ای در خدمات ساخت و ساز ساختمان استفاده می شود.

اهمیت کارخانه بچینگ بتن

اهمیت یک کارخانه دسته ای بتن را نمی توان تضعیف کرد. ظرفیت نیروگاه به صورت توده در ساعت اندازه گیری می شود. ظرفیت به عوامل مختلفی بستگی دارد:

 

بوته به صورت توده در ساعت اندازه گیری می شود. ظرفیت به عوامل مختلفی بستگی دارد:

شارژ کردن

مخلوط کردن

زمان تخلیه هر مخلوط.

هدف اصلی استفاده از کارخانه بچینگ بتن تولید بتن همگن و یکنواخت است. این کارخانه باید بطور مداوم و بصورت دسته ای و به همان نسبت بتن تولید کند. مهمترین عملکرد انجام شده توسط این گیاه این است که سنگدانه ها را با سیمان می پوشاند. بعضی از سنگدانه ها به مخلوط سازگار با سیمان نیاز دارند و در این حالت ممکن است به مواد افزودنی آب اضافه شود.

 

گاهی اوقات نیاز به مخلوط مواد افزودنی و الیاف بر حسب کار وجود دارد. این مخلوط باید طبق دستورالعمل تعیین شده باشد ، تولید ، حمل و نقل و قرار گرفتن در آن آسان است. این ماده تنظیم و سخت می شود تا ساختار بتونی با دوام تولید شود. اگر می خواهید ساختمانهای مستحکم بسازید ، می توانید بهترین خدمات ساخت ساختمان را در منطقه خود استخدام کنید.

 

 

مکانهایی که از بچینگ بتن استفاده می شود

چندین مکان وجود دارد که از بچینگ بتن در پروژه های ساختمانی استفاده می شود:

دستگاه اختلاط بتن افقی در شهرهای کوچک و متوسط ​​مورد استفاده قرار می گیرند

کارخانه های بتونی متحرک برای پروژه های کوچک با حمل و نقل ناخوشایند و جاده های باریک مناسب هستند

کارخانه های مخلوط کن بتن عمودی در صنایع بزرگ و پایگاه های تامین مواد مورد استفاده قرار می گیرند.

دسته های بوته های بچینگ بتن

 

کارخانه های دسته ای بتن به دو دسته تقسیم می شوند:

بچینگ پلانت

بچینگ میکس مرکزی

میکسرهای بتنی Ready Mix در گیاه ساخته می شوند. برای تهیه آن تمام مواد تشکیل دهنده به جز آب کاملاً مخلوط می شوند. این مخلوط در یک کامیون بتونی پر می شود ، همچنین به عنوان میکسر ترانزیت شناخته می شود.

گیاهان میکس مرکزی: شامل تمام مواد تشکیل دهنده همراه با آب است. این مخلوط در مخلوط عبوری یا پمپ بتن نگهداری می شود. سپس بتن به محل کار منتقل می شود. اجزای مختلفی با سیلوهای گیاهان ، نوار نقاله ها ، ترازوها ، و پانل های کنترل درگیر هستند.

 

محل کارخانه بچینگ بتن

نیاز به انتخاب مکان مناسب برای دسته بندی بتن است. این نه تنها بر پیشرفت ساخت و ساز تأثیر می گذارد بلکه بر کیفیت و هزینه ساخت نیز تأثیر می گذارد. ورودی و خروجی گیاهان دسته ای باید منطقی طراحی شود.

 

پیکربندی کارخانه بتن

بهره وری کارخانه بچینگ بتن باید بیشتر از نیاز ما باشد. اگر پروژه ها به بتن با سرعت 70 متر مکعب در ساعت نیاز دارند ، بنابراین ما باید کارخانه بتن را با توجه به آن انتخاب کنیم. قبل از استخدام خدمات ساختمانی ساختمان برای پروژه ساختمانی خود ، تمام این جنبه ها را در ذهن داشته باشید. نیاز به تولید بتن مطابق با نیاز سایت وجود دارد تا هدر نرود. شما می خواهید ساختمان مستحکم و مستعد مصیبت باشد. خدمات ساخت و ساز را عاقلانه انتخاب کنید زیرا این امر به ایمنی شما بستگی دارد.

 

سنگ شکن فکی چیست؟

 فرآیند شکنندگی چیست؟ / خرد کردن

برای استفاده از سنگها یا سنگهای معدنی حاصل از معادن و انفجار در بخشهای معدن و ساختمان ، مواد باید خرد شوند تا به اندازه کوچکتر کاهش یابد. ما این فرآیند را SIZE REDUCTION یا CRUSHING می نامیم.
 
اهداف کاهش اندازه به شرح زیر است:
1.) بدست آوردن اندازه یا سطح مورد نیاز برای استفاده از سنگ معدن یا مواد
2.) اجازه سهولت حمل و نقل و ذخیره سازی
3.) مواد معدنی مختلف موجود در سنگ معدن را جدا کرده و از یکدیگر آزاد کنیم
4.) بدست آوردن اندازه یا سطح مورد نیاز برای مرحله غنی سازی.
به طور کلی ، خرد کردن در سه مرحله انجام می شود ، بسته به اندازه مورد نظر مواد.
 
خرد کردن اولیه
 
این اولین مرحله از فرآیند خرد کردن است. به طور کلی ، اندازه مواد خوراکی که بین 800 تا 1500 میلی متر است ، به 150 تا 300 میلی متر کاهش می یابد.
 
خرد کردن ثانویه
 
این مرحله دوم خرد کردن است. اندازه خوراک ، که در حدود 150 تا 300 میلی متر است ، از سنگ یا سنگ معدن حاصل از خرد کردن اولیه به 50 تا 80 میلی متر کاهش می یابد.
 
خرد کردن سوم
 
این مرحله سوم خرد کردن است. اندازه سنگ معدن یا سنگ حاصل از خردایش ثانویه که حدود 50-80 میلی متر است ، بین 5 تا 12 میلی متر کاهش می یابد.
 
ما دستگاهی را که فرآیند خرد کردن را انجام می دهد ، ماشین سنگ شکن یا سنگ شکن می نامیم.
 
ماشین آلات کاهش اندازه MEKA
ماشین آلات کاهش اندازه MEKA
سنگ شکن فکی چیست؟ / سنگ شکن JAW
این نوعی سنگ شکن است که به طور گسترده ای در فرآیند های خرد کردن اولیه و ثانویه استفاده می شود.
 
معمولاً برای خرد کردن بلوک های بزرگ مواد سخت و ساینده ترجیح داده می شود.
 
فرآیند شکنندگی چیست؟
سنگ شکن های فکی چگونه کار می کنند؟ / اصل کار سنگ شکن های فکی
همه سنگ شکن های فکی دارای دو فک هستند: یکی از آنها ثابت است در حالی که دیگری حرکت می کند. اصل کار سنگ شکن های فک بر اساس حرکت متقابل فک متحرک است که سنگ یا سنگ معدن را بین خود و فک ثابت فشرده و خرد می کند ، زیرا مواد وارد منطقه بین فک ها می شوند.
 
فرآیند سنگ شکن چیست فرآیند سنگ شکن چیست
فک متحرک به عقب و جلو در برابر فک ثابت حرکت می کند و مواد تغذیه شده از بالای دستگاه بین دو فشرده می شود و آن را به قطعات کوچکتر تقسیم می کند. هنگامی که فک متحرک از فک ثابت دور می شود ، مواد خرد شده از سنگ شکن در پایین تخلیه می شود ، اندازه مواد خارج شده توسط شکاف بین فک ها تعیین می شود.
 
اجزای اصلی سنگ شکن های فکی چیست؟ / قطعات و پارامترهای اصلی سنگ شکن های فکی
سنگ شکن های فکی به طور کلی با اندازه دهانه آنها تعریف می شود.
 
فرآیند شکنندگی چیست؟
به عنوان مثال ، دستگاه سنگ شکن 900x650 میلی متر به یک دستگاه سنگ شکن با ورودی اندازه 900 میلی متر در 650 میلی متر اشاره دارد.
 
قطعات اصلی و اصلی پارامترهای فنی دستگاه سنگ شکن فک در زیر ارائه شده است.
1. شاتر را تغذیه کنید
2. فلایویل را رانندگی کنید
3. کمربندهای V
4. موتور برقی
5. پایه موتور
6. گروه تنظیمات و میرایی
7. سیلندر هیدرولیک
8. صفحه را عوض کنید
9. فک را تاب دهید
10. تخلیه
11. فک ثابت
قطعات سنگ شکن فکی
قطعات سنگ شکن فکی
G: عرض شکاف ،
ب: حداکثر اندازه خوراک ،
به طور کلی این مقدار مطلوب بین 80 تا 90 درصد عرض ورودی است
L: طول منطقه خردایش
تقریباً دو برابر عرض گپ
W: عرض منطقه خردایش
بین 1.3 تا 3 برابر عرض گپ متفاوت است.
Lmax (OSS): باز شدن فک دور (تنظیم باز شدن طرف)
Lmin (CSS): باز شدن فک نزدیک به کناره (تنظیم نزدیک)
پارامترهای سنگ شکن فکی
پارامترهای سنگ شکن فکی
سکته مغزی (LT)
 
حداقل و حداکثر قابلیت تحرک انتهای تحتانی فک. این برابر با OSS منهای CSS است.
R: نسبت کاهش اندازه
 
نسبت عرض گپ به دهانه فک کناری نزدیک.
این نسبت ممکن است از 1/3 به 1/9 متغیر باشد ، اما به طور کلی برای سنگ شکن های اولیه 1/3 و برای سنگ شکن های ثانویه 1/4 است.
 
θ: زاویه شیب
 
یکی از مهمترین پارامترها زاویه بین دو فک است که از آن به عنوان زاویه nip یاد می شود. زاویه nip زاویه ای است که در آن ماده ای که از ورودی سنگ شکن عبور می کند تا بین فک خرد شود ، می تواند بدون لغزش توسط فک ها گرفته شود. این زاویه به اندازه ، سختی و قابلیت انعطاف پذیری ماده بستگی دارد. نمی توان آن را خیلی بزرگ یا خیلی کوچک انتخاب کرد. زاویه شیب در سنگ شکن های اولیه کمتر از سنگ شکن های ثانویه است.
 
به طور کلی ، این مقدار در سنگ شکن های فک اولیه بین 18 تا 24 درجه و در سنگ شکن های ثانویه بین 22 تا 28 درجه است. زاویه شیب می تواند حداکثر 33 درجه باشد.
 
انواع مختلف خرد کن فکی کدامند؟ / انواع خرد کن JAW
سنگ شکن فک دو گروه اصلی وجود دارد که بر اساس مکانیسم حرکت فک دسته بندی می شوند.
 
- سنگ شکن فک تک ضامن
- سنگ شکن فک دو ضامن
فرآیند سنگ شکن چیست فرآیند سنگ شکن چیست
در سنگ شکن های فک تک ضامن ، فک متحرک توسط یاتاقان در یک شافت خارج از مرکز که توسط پیتمن به آن متصل است پشتیبانی می شود. pitman توسط یک صفحه ضامن در پایین فک متحرک پشتیبانی می شود. صفحه ضامن فشرده شده بین فک متحرک و بدنه اصلی. این مکانیسم اطمینان می دهد که هر نقطه از t
 
برای مشاهده سنگ شکن های دیگر بر روی لینک کلیک کنید.

نحوه انتخاب سنگ شکن فک مناسب

 
اصول کار دستگاه های سنگ شکن فکی
همه سنگ شکن های فک بر اساس یک اصل ساده عمل می کنند. دو صفحه یا آرواره های سنگین ، ذرات بزرگ بین آنها را خرد می کنند. یک فک متحرک با یک حرکت بیضوی مقابل یک فک ثابت که در قاب نصب شده است ، متقابل است.
 
 
صفحات سنگ شکن فکی
در طی یک چرخه عملیاتی ، شکاف بین دو فک باز می شود. یک ذره به داخل آن می ریزد ، فک ها بسته می شوند و ذره را خرد می کنند. خرد شدن بیشتر قطعات شکسته شده تا جایی ادامه دارد که ذرات به اندازه کافی کوچک شوند تا از طریق جاذبه از دهانه پایین سقوط کنند. فکها با کمی زاویه عمودی روبروی یکدیگر قرار دارند ، بنابراین ذرات با پیشرفت به سمت پایین ، کوچکتر می شوند.
 
 خرد کردن فک
تنظیم ساده فاصله بین دو فک ، اندازه نهایی نمونه را تنظیم می کند. اصطلاح اندازه نهایی می تواند کمی مبهم باشد. این به حداکثر اندازه ذرات تقریبی در پایان خرد کردن اشاره دارد ، اما دامنه اندازه و توزیع می تواند به طور قابل توجهی بر اساس خواص مواد نمونه متفاوت باشد.
 
مزایای سنگ شکن فک
بسیاری از عوامل ، سنگ شکن های فک آزمایشگاهی را به گزینه مطلوب برای خرد کردن اولیه موثر و کارآمد مواد سخت ، شکننده و مانند سنگ تبدیل می کند.
 
صفحات مخالف فک کارایی کمتری در کاهش مواد سخت ، منعطف یا نرم به جای سخت و شکننده دارند.
اندازه های ریز آن نسبتاً بزرگتر از اندازه هایی است که با دستگاه های خرد کن ، آسیاب چکشی و انواع دیگر سنگ شکن تولید می شود.
محدوده اندازه نهایی ذرات به سختی مانند انواع دیگر سنگ شکن کنترل نمی شود.
نحوه انتخاب:
 
انتخاب بهترین سنگ شکن فکی برای کاربرد شما به طور طبیعی بر اساس اندازه ذرات ، حجم و خصوصیات مواد فله شما ، همراه با اندازه ذرات و مقدار مطلوب نمونه نهایی تنظیم می شود.
اندازه صفحات فک ظرفیت اندازه ذرات را محدود می کند و اندازه دهانه خوراک را تعیین می کند. به طور کلی ، حداکثر اندازه ذرات حدود 70-80٪ دهانه خوراک است ، اما این می تواند در تولید کنندگان و مدل ها متفاوت باشد. مواد فکی برای سازگاری با خواص سختی و سختی نمونه ها و افزایش عمر مفید در انواع مواد موجود است.

انواع قطعات و لوازم جانبی در کارخانه تولید بتن

 

1. میکسرها (به صورت شیب دار یا افقی یا در بعضی موارد هر دو) ، مرکز بچینگ بتن میکسر است.

2. سیمان ،
3. حمام جمع کننده ،
4. نوار نقاله ،
5. استکرهای شعاعی ،
6. سطل های جمع ،
7. سطل های سیمان ،
8. بخاری ،
9. چیلر ،
10. سیلوهای سیمان ،
11. دسته کارخانه  کنترل ،
12. و گردآورنده گرد و غبار (برای به حداقل رساندن آلودگی محیط زیست).
 
 

انواع میکسر ها 

 
1. میکسر شیب:
(نسخه پیچیده تری از دستگاه میکسر تخم مرغ شکل ده ده ضلعی است که 30 تا 60 دور در دقیقه انجام می دهد.)
برای پروژه های در مقیاس بزرگ ، این کار با استفاده از پیچ Archimedes’s انجام می شود که مواد را بلند می کند ، آنها را مخلوط کرده و سپس به مخلوط کن منتقل می کند.
در بعضی مواقع ، دستگاه بچینگ پلانت ممکن است بر روی کامیونی که مواد اولیه را حمل می کند محکم شود و هنگامی که آنها به محل می رسند ، تجهیزات کارخانه بتن را در محل مخلوط می کنند. تجهیزات از یک لوله تشکیل شده است ، داخل آن از پنج ضلعی تا هشت ضلعی شکل است. در بعضی مواقع ، گلوله های آهنی به داخل ریخته می شوند تا به مخلوط شدن کمک کنند.

 

2. میکسر شافت دوقلو:

میکسر شافت دوقلو می تواند مخلوط یکنواختی از بتن و خروجی زیاد را تضمین کند ، در حالی که میکسر شیب مخلوطی سازگار با کار نگهداری و هزینه بسیار کمتر ارائه می دهد.
 

3. میکسر بتن تابه

کار کردن:

بچینگ پلانت دسته ای بتونی را می توان در 4 قسمت دسته بندی کرد:

1- تغذیه کل

2- تغذیه پودر (خاکستر ، سیمان و ماده منبسط کننده) ،

3- آب 

4- افزودنی برای مخلوط کردن مواد ، انتقال و ذخیره سازی.

هنگامی که سیستم کنترل میکسر به منبع برق متصل شود ، رابط کاربری تعامل انسان و ماشین ظاهر می شود و سیستم شروع به پردازش اولیه می کند که شامل تعداد فرمول ، کسری بتن ، درجه بتن و بهره وری است.

هر سیلو و قیف توزین با توجه به سیستم توزین آزمایش می شود. سیستم کنترل آن سیگنال مقدار مواد را صادر می کند تا اپراتور را وادار به تصمیم گیری در مورد شروع برنامه کنترل کند یا خیر.

نوار نقاله دست دوم تسمه برای انتقال سنگدانه به قیف توزین آغاز می شود. دریچه خاکستر بادی و مخزن سیمان باید باز شود و نوار نقاله پیچ و موتور برای انتقال آنها به قیف توزین شروع شود.

شیر کنترل مخزن آب و مخزن افزودنی باید باز شود تا آب و مواد افزودنی به داخل قیف توزین جریان یابد.

هنگامی که وزن انواع مواد نیازهای مشخصی را برآورده می کند ، درب قیف توزین به طور خودکار باز می شود.

سپس مواد توسط میکسر بتن مخلوط می شوند. پس از پایان زمان تنظیم ، درب بارگیری مخلوط کن بتن باز می شود و بتن به داخل کامیون های میکسر بتن می ریزد.

این فرایند با دقت زیادی انجام می شود زیرا بتن نباید از هم جدا شود و همچنین بتن باید آماده و حمل و نقل شود و سپس قبل از زمان تنظیم اولیه آن که بین 30-45 دقیقه است استفاده شود. در بعضی از کشورها ، این کار توسط یک باند متحرک متحرک انجام می شود دستگاه.

 

 

بچینگ پلانت بتن چگونه کار می کند؟

 بچینگ پلانت بتن دو نوع هستند

دستگاه مخلوط آماده

یک دستگاه آماده مخلوط همه مواد را به جز آب دربچینگ بتن ترکیب می کند. سپس این مخلوط در یک کامیون مخلوط آماده تخلیه می شود (همچنین به عنوان کامیون حمل و نقل بتن نیز شناخته می شود). سپس آب به مخلوط موجود در کامیون اضافه شده و در حین انتقال به محل کار مخلوط می شود.

دستگاه مخلوط مرکزی

یک بچینیگ پلانت مخلوط مرکزی برخی یا همه مواد فوق (از جمله آب) را در یک مکان مرکزی ترکیب می کند. سپس محصول نهایی به محل کار منتقل می شود.دستگاه میکس مرکزی از این نظر با دستگاه های  مخلوط آماده تفاوت دارند که محصول بسیار سازگار تری را به کاربر نهایی ارائه می دهند ، زیرا تمام مخلوط مواد در مکانی مرکزی انجام می شود و برای اطمینان از یکنواختی محصول به کمک رایانه انجام می شود.

کارخانه مخلوط کردن بتن چگونه کار می کند

کارخانه اختلاط بتن به چهار قسمت تقسیم می شود: خوراک شن ، پودر (سیمان ، خاکستر بادی ، مواد حجیم کننده و غیره) برای تغذیه ، آب و مواد افزودنی خوراک ، انتقال و ذخیره سازی جریان کار آنها را نشان می دهد قدرت سیستم کنترل میکسر ، به رابط عملیات گفتگوی انسان و ماشین ، فرایند مقداردهی اولیه سیستم ، از جمله تعداد دستورالعمل ، رکود بتن درجه ، تولیدکنندگان و غیره با توجه به مقدار وزن حمل شده بر هر سیلو ، قیف های توزین. تشخیص ، خروجی مواد یا سیگنال کامل خالی از مواد ، باعث می شود اپراتور تعیین کند که آیا برنامه کنترل شروع به هم زدن شن و ماسه ، موتور کمربند سنگی می کند که به داخل قیف اندازه گیری تغذیه می شود.

خاکستر بادی باز ، شیر مخزن سیمان ، سیمان خاکستر نوار نقاله پیچ الکترومکانیکی را به قیف اندازه گیری شروع کنید. مخزن آب باز و شیرهای کنترل مخلوط آب استخر و مواد افزودنی در قیف اندازه گیری مطابق با نیازهای تعیین شده اندازه گیری باز درب اندازه گیری ، مخلوط کردن مواد در مخلوط کن از قبل تنظیم شده است. زمان باز کردن درب میکسر ، به مخلوط کن بتن مواد رسیده است.

 

نکته : کارخانه بتن ، که به آن کارخانه دسته ای یا بچینگ پلانت نیز می گویند ، وسیله ای است که با ترکیب ترکیبات مختلف مواد تشکیل دهنده بتن می شود.

برخی از این ورودی ها شامل شن و ماسه ، آب ، سنگدانه (سنگ ، شن و غیره) ، خاکستر بادی ، پتاس و سیمان است.

منبع: کنترلمیکرز

 

 

صفحه قبل 1 صفحه بعد