1. میکسرها (به صورت شیب دار یا افقی یا در بعضی موارد هر دو) ، مرکز بچینگ بتن میکسر است.

2. سیمان ،
3. حمام جمع کننده ،
4. نوار نقاله ،
5. استکرهای شعاعی ،
6. سطل های جمع ،
7. سطل های سیمان ،
8. بخاری ،
9. چیلر ،
10. سیلوهای سیمان ،
11. دسته کارخانه  کنترل ،
12. و گردآورنده گرد و غبار (برای به حداقل رساندن آلودگی محیط زیست).
 
 

انواع میکسر ها 

 
1. میکسر شیب:
(نسخه پیچیده تری از دستگاه میکسر تخم مرغ شکل ده ده ضلعی است که 30 تا 60 دور در دقیقه انجام می دهد.)
برای پروژه های در مقیاس بزرگ ، این کار با استفاده از پیچ Archimedes’s انجام می شود که مواد را بلند می کند ، آنها را مخلوط کرده و سپس به مخلوط کن منتقل می کند.
در بعضی مواقع ، دستگاه بچینگ پلانت ممکن است بر روی کامیونی که مواد اولیه را حمل می کند محکم شود و هنگامی که آنها به محل می رسند ، تجهیزات کارخانه بتن را در محل مخلوط می کنند. تجهیزات از یک لوله تشکیل شده است ، داخل آن از پنج ضلعی تا هشت ضلعی شکل است. در بعضی مواقع ، گلوله های آهنی به داخل ریخته می شوند تا به مخلوط شدن کمک کنند.

 

2. میکسر شافت دوقلو:

میکسر شافت دوقلو می تواند مخلوط یکنواختی از بتن و خروجی زیاد را تضمین کند ، در حالی که میکسر شیب مخلوطی سازگار با کار نگهداری و هزینه بسیار کمتر ارائه می دهد.
 

3. میکسر بتن تابه

کار کردن:

بچینگ پلانت دسته ای بتونی را می توان در 4 قسمت دسته بندی کرد:

1- تغذیه کل

2- تغذیه پودر (خاکستر ، سیمان و ماده منبسط کننده) ،

3- آب 

4- افزودنی برای مخلوط کردن مواد ، انتقال و ذخیره سازی.

هنگامی که سیستم کنترل میکسر به منبع برق متصل شود ، رابط کاربری تعامل انسان و ماشین ظاهر می شود و سیستم شروع به پردازش اولیه می کند که شامل تعداد فرمول ، کسری بتن ، درجه بتن و بهره وری است.

هر سیلو و قیف توزین با توجه به سیستم توزین آزمایش می شود. سیستم کنترل آن سیگنال مقدار مواد را صادر می کند تا اپراتور را وادار به تصمیم گیری در مورد شروع برنامه کنترل کند یا خیر.

نوار نقاله دست دوم تسمه برای انتقال سنگدانه به قیف توزین آغاز می شود. دریچه خاکستر بادی و مخزن سیمان باید باز شود و نوار نقاله پیچ و موتور برای انتقال آنها به قیف توزین شروع شود.

شیر کنترل مخزن آب و مخزن افزودنی باید باز شود تا آب و مواد افزودنی به داخل قیف توزین جریان یابد.

هنگامی که وزن انواع مواد نیازهای مشخصی را برآورده می کند ، درب قیف توزین به طور خودکار باز می شود.

سپس مواد توسط میکسر بتن مخلوط می شوند. پس از پایان زمان تنظیم ، درب بارگیری مخلوط کن بتن باز می شود و بتن به داخل کامیون های میکسر بتن می ریزد.

این فرایند با دقت زیادی انجام می شود زیرا بتن نباید از هم جدا شود و همچنین بتن باید آماده و حمل و نقل شود و سپس قبل از زمان تنظیم اولیه آن که بین 30-45 دقیقه است استفاده شود. در بعضی از کشورها ، این کار توسط یک باند متحرک متحرک انجام می شود دستگاه.